Ciekawostką jest fakt

pompa paliwa vw bora
Montaż Lanosa w Polsce z zestawów SKD w Fabryce Samochodów Osobowych rozpoczęto 30 września 1997 roku.

Początkowo z silnikami 1,5 8V oraz 1,6 16V. Już w 1998 roku rozpoczęto produkcję tego pojazdu z wykorzystaniem 60% części polskich (przede wszystkim zmieniono typowo koreańską tapicerkę oraz fotele, nie zapewniające odpowiedniego komfortu europejczykom).

Udział polskich części stopniowo rósł i w 1999 roku wynosił 71%, 2000 - 81%, 2001 - 93%, ostatecznie Lanosy produkowane były z 98% wykorzystaniem części polskich. Ciekawostką jest fakt, że wersja 3 drzwiowa w dalszym ciągu była montowana, ale tym razem z zestawów CKD, wycofano ją z oferty w 2002 roku.
W tym samym roku wycofano z oferty silnik 1,5 8V, gdyż nie był on w stanie spełnić normy czystości spalin Euro 3. W 2000 roku ruszył eksport polskich Lanosów na Ukrainę, w pierwszym roku wysłano prawie 1300 aut, eksport ten stopniowo rósł aby osiągnąć w 2007 roku ponad 60 tys.
egzemplarzy. Wraz z wycofaniem się w 2004 roku Daewoo z FSO postanowiono zmienić nazwę pod jaką sprzedawany był ten pojazd na FSO Lanos.

Pierwsze egzemplarze pod nową marką trafiły do salonów sprzedaży w październiku tego roku.

Rok później wycofano z oferty silnik 1,5 16V, gdyż istniała konieczność jego importu z Korei. Modele eksportowe na Ukrainę dalej oferowane były z jednostkami 1,5 8V jak i 1,6 16V oraz pod marką Daewoo (na Ukrainę trafiły również małe partie pod marką FSO), natomiast na polskim rynku jedynymi jednostkami napędowymi były 1,4 8V i 1,6 16V produkowane w rumuńskim zakładzie Daewoo Automobile Romania.

W kwietniu 2007 roku FSO wprowadziło do oferty model Lanos plus, który był atrakcyjniejszą wersją wyposażeniową Lanosa.

Od połowy 2008 roku na rynku polskim dostępne były jedynie Lanosy plus. 3 października 2008 roku nastąpiło planowane zakończenie produkcji Lanosa w zakładzie na Żeraniu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos

Parametry płynów hamulcowych

Płyn hamulcowy ? czynnik przenoszący ciśnienie hydrauliczne w układach hamulcowych. Parametry płynów hamulcowych Wymagania dotyczące płynów hamulcowych podane są w normach SAE J 1703, FMVSS 116 i ISO 4925. Temperatura wrzenia płynu Temperatura wrzenia jest miarą możliwości termicznego obciążenia płynu hamulcowego.
To obciążenie może być szczególnie duże w cylinderkach hamulców kół.

W temperaturach przekraczających rzeczywistą temperaturę wrzenia dochodzi do wytworzenia pęcherzyków gazu (pary) i wtedy uruchomienie hamulców przestaje być możliwe. Temperatura wrzenia płynu zawierającego wodę Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn.

łatwo wchłania wodę.

Temperatura wrzenia płynu hamulcowego zawierającego wodę jest znacznie niższa od temperatury wrzenia czystego płynu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy

Naprawa ubezpieczonego samochodu

pompa paliwa vw bora Posiadanie ubezpieczenia samochodu jest bardzo ważne z uwagi na to, że właściciele samochodów czasami potrzebują pomocy podczas użytkowania samochodu. Dzieje się tak na przykład wówczas, gdy wzięli udział w wypadku drogowym. Jeżeli posiadają ubezpieczony samochód, to będą mogli skorzystać z fachowej pomocy już na miejscu wypadku. Trzeba jednak pamiętać, że wypłata środków z tytuły ubezpieczenia będzie możliwa wówczas, gdy osoba ubezpieczona udowodni, że do wypadku nie doszło z jej winy. W przeciwnym razie będzie musiała samodzielnie pokryć koszty naprawy samochodu. Natomiast w sytuacji, gdy ubezpieczyciel nie będzie miał żadnych wątpliwości, to zajmie się naprawą samochodu swojego klienta i dostarczy pod jego adres zamieszkania już naprawiony samochód. .

Widok do druku:

pompa paliwa vw bora