pompa paliwa vw golf IV

Technika jazdy z turbo

Charakterystyka silników turbodoładowanych znacznie różni się od tych wolnossących.

Różnice dotyczą nie tylko samej mocy czy dynamiki silnika ale i sposobu jego eksploatacji. Pierwszą ważną różnicą jest to, że turbosprężarka jest w stanie tłoczyć wystarczająco dużo powietrza dopiero jeśli jej wirnik osiągnie wysoki pułap obrotów.

Aby to miało miejsce to silnik musi osiągnąć odpowiednio wysokie obroty.

Do tego momentu pracuje jak jednostka wolnossąca - na podciśnieniu.

Czas od wolnych obrotów silnika do pułapu doładowania turbiny powoduje efekt "turbo dziury".

Dlatego aby silnik osiągał optymalne parametry mocy należy zmieniać biegi tak aby obroty pozostawały w zakresie doładowania. Drugą ważną różnicą jest to, że za ostra jazda na zimnym silniku lub też natychmiastowe wyłączenie silnika po dłuższej trasie powodują bardzo szybkie zużywanie turbiny.

Dzieje się tak dlatego, że sprężarka jest smarowana olejem silnikowym - to jest ten sam obieg.
Kiedy olej jest jeszcze zimny to jest zbyt gęsty aby efektywnie smarować turbinę - więc przy pełnych obrotach będzie się ona zacierać.
Natomiast po dłuższej jeździe turbina będzie bardzo nagrzana - jeśli nie pozostawimy silnika pracującego przez kilka minut nie zdąży się ona schłodzić - co będzie powodowało uszkodzenia. Tak więc sposób na zniszczenie turbiny - pełen gaz na zimnym silniku a później po maksymalnym rozgrzaniu - natychmiastowe zgaszenie.
Przy takim traktowaniu nawet nowa turbina padnie bardzo szybko.

Internetowe sposoby na ulepszenie pojazdów

pompa paliwa vw golf IV Wiele stron internetowych dotyczących motoryzacji skupia się właściwie przede wszystkim na aspekcie wymiany części pomiędzy użytkownikami.
Sprzedaż części samochodowych czy też przeznaczonych do innych pojazdów jest bardzo atrakcyjna, ponieważ korzystając ze specjalistycznych serwisów internetowych możemy naprawdę wiele zaoszczędzić.
Co prawda, nie jesteśmy w stanie bezpośrednio zweryfikować, w jakim stanie jest proponowana przez użytkownika część do naszego pojazdu, jednak z drugiej strony tylko w Internecie możemy uzyskać niektóre naprawdę rzadko spotykane elementy, które są szukane przez fanów motoryzacji i wykorzystywane do tuningowania aut czy ulepszania innego rodzaju pojazdów.

Klasyfikacja silników spalinowych

Silnik spalinowy tłokowy ? silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym, w którym energia eksplozji spalanego paliwa zamieniana jest w energię mechaniczną1.
Spalanie mieszanki odbywa się w komorze spalania. Skonstruowanie pierwszego spalinowego silnika tłokowego datuje się na 1860 rok, jego konstruktorem był Étienne Lenoir1. Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1: silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi) silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na: silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny) silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla) Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na: silniki rzędowe silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym) silniki gwiazdowe Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1: silniki dwusuwowe silniki czterosuwowe Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy.

Widok do druku:

pompa paliwa vw golf IV